Nyhetsarkivet

maj 2020

Nyheter

Föreläsning – Mitt val!

Hur fysiskt aktiva behöver vi egentligen vara för att det ska främja vår hälsa och vad påverkar vår motivation?

Det får du reda reda på under föreläsning - Mitt val!

Tisdagen den 16/2 kl. 18.15-19.30 (digitalt via Zoom). Föreläsare är Hanna Åberg (Leg. Sjuksköterska & Lic. Medicinsk Tränare). Teori kommer varvas med praktiska moment.

Föreläsningen baseras på världshälsorganisationens riktlinjer för fysisk aktivitet och självbestämmande motivationsteori inom motivationspsykologin.

Anmäl dig redan idag eller senast den 8/2. För dig som tränar hos UpsideDown är priset för förläsningen 145 kronor annars 195 kronor.

LÄS MER
Nyheter

Träningskontinuitet!

Träningskurser vecka 2 - 6, live klasser digitalt via Zoom. Varmt välkommen med din anmälan till me@upsidedown.se

Måndagar: Power Movement kl. 18.00 – 19.00 (Hanna). Du kommer utmana och utveckla din styrka, stabilitet och rörlighet. Redskap: gummiband och en pall/stol.

Onsdagar: Complete Movement® kl. 11.45 - 12.30 (Hanna). Du kommer utmana och utveckla din styrka, uthållighet och balans. Redskap: viktplatta och/eller hantlar. Du bestämmer själv om du vill träna ute eller inne.

Onsdagar: Soma Move® kl. 18.45-19.45 (Malin). Du kommer utmana din styrka, rörlighet och smidighet.

Torsdagar: Complete Movement® kl. 18.45 – 19.45 (Hanna och Emilia). Du kommer utmana och utveckla din styrka, uthållighet och balans. Redskap: viktplatta och/eller hantlar. Du bestämmer själv om du vill träna ute eller inne.

Fredagar: Vinyasa Yoga kl. 06.30 – 07.30 (Hanna). Du kommer arbeta med funktionella rörelser som ger dig tillgång till en ökad kroppsmedvetenhet, expansion och styrka.

LÄS MER
Nyheter

Jul- och Nyårsschema!

Vi önskar er varmt välkomna. Träningsmöjligheter, digitalt via Zoom.

21/12 kl. 18.00-19.00 Vinyasa Yoga.

28/12 kl. 18.00-19.00 Complete MovementⓇ.

30/12 kl. 18-00-19.00 Vinyasa Yoga.

3/1 kl. 10.00-11.00 Complete MovementⓇ.

7/1 kl. 18.00-19.00 Vinyasa Yoga.

LÄS MER
Nyheter

Nyhet! MyMove!

Varje drag räknas! 300 minuter fördelat på fem tillfällen. Max sex deltagare. All träning sker utomhus.
Kursen vänder sig både till dig som inte har någon tidigare erfarenhet av att vara fysiskt aktiv och till dig som redan är fysiskt aktiv. Vi utgår från dig och dina förutsättningar vid träningstillfällena.

I November månad i år presenterade WH0 (Världshälsoorganisationen) reviderade riktlinjer för att öka den fysiska aktiviteten och begränsa långvarigt sittande. Rekommendationerna är framtagna för att främja hälsa, minska risken för kroniska sjukdomar, förebygga förtida död samt för att bevara eller förbättra fysisk kapacitet.
Hur omsätter vi riktlinjerna i praktiken? Vad innebär 150-300 minuter moderat aerob fysisk aktivitet/vecka och muskelstärkande träning på moderat eller högre intensitet som involverar stora muskelgrupper? Målet med kursen är att genom teoretiska och praktiska moment omsätta rekommendationerna i praktiken.

Tisdagen den 12/1 kl. 18.30 - 19.30. Föreläsning: Vad innebär och hur omsätter vi WHOs riktlinjer i praktiken?

Föreläsningen är inomhus och vi kommer vara max sju personer (inkluderat föreläsaren) på en yta på ca 90 kvm, dvs vi kommer kunna hålla avstånd till varandra.

Söndagen den 24/1 kl. 10.00 - 11.00. Träning utomhus. Fokus på muskelstärkande träning.

Söndagen den 31/1 kl. 10.00 – 11.00. Träning utomhus. Fokus på uthållighetsträning.

Söndagen den 7/2 kl. 10.00 - 11.00. Träning utomhus. Fokus på muskelstärkande träning.

Söndagen den 14/2 kl. 10.00 - 11.00. Träning utomhus. Fokus på uthållighetsträning.

Hanna Åberg (Leg. Sjuksköterska/Lic. Medicinsk Tränare), är ansvarig för kursen och den du träffar både på föreläsningen och vid träningstillfällena.

För information och anmälan mejla Hanna Åberg, me@upsidedown.se. Vi behöver din anmälan senast den 31/12.
Pris för kursen: 1250 kronor.

För att kursen ska kunna genomföras behöver kursen bli fullbokad dvs med sex deltagare.

LÄS MER
Nyheter

Anmälan är öppen!

Träningskurser vecka 2 - 6, digitalt via Zoom - anmälan är öppen! Mejla din anmälan till me@upsidedown.se.

Måndagar: Power Movement kl. 18.00 – 19.00 (Hanna). Du kommer utmana och utveckla din styrka, stabilitet och rörlighet. Redskap: gummiband och en pall/stol.

Onsdagar: Complete Movement® kl. 11.45 - 12.30 (Hanna). Du kommer utmana och utveckla din styrka, uthållighet och balans. Redskap: viktplatta och/eller hantlar. Du bestämmer själv om du vill träna ute eller inne.

Onsdagar: Soma Move® kl. 18.45-19.45 (Malin). Du kommer utmana din styrka, rörlighet och smidighet.

Torsdagar: Complete Movement® kl. 18.45 – 19.45 (Hanna och Emilia). Du kommer utmana och utveckla din styrka, uthållighet och balans. Redskap: viktplatta och/eller hantlar. Du bestämmer själv om du vill träna ute eller inne.

Fredagar: Vinyasa Yoga kl. 06.30 – 07.30 (Hanna). Du kommer arbeta med funktionella rörelser som ger dig tillgång till en ökad kroppsmedvetenhet, expansion och styrka.

LÄS MER
Nyheter

Frågor och svar om träning, hälsa och cancer.

Här har cancerfonden samlat frågor och svar om träning, hälsa och cancer.

https://www.cancerfonden.se/minska-risken/fysisk-aktivitet/fragor-och-svar?utm_source=facebook&utm_medium=content-social&fbclid=IwAR2IgIflMLivmy-gdDMF_bimMQVtEqvXqD2z9rO2FszCteQkt4DXLmJWJFs

LÄS MER