Skapa rörelsemönster utifrån den samverkande enhet som kroppen faktiskt är. Det är vid förflyttningen från en position till en annan som kroppen utvecklas och utmanas.

Utmana och utveckla dig själv; se förändring och möjligheter.

 

Hanna Åberg

Grundare och ägare av UpsideDown/Hanna Åberg AB

 

Nyheter

Nyheter

EnergiBoost Event!

Terminen startade med ett event! Vilken dag och vilken start!

Det var varmt, så vi startade dagen tidigt med Vinyasa yoga, på en väldigt vacker plats i skuggan, vid havet. Efter ett svalkande dopp i det blå gav vi oss ut med SUP brädorna i Lommas amazomas. Det blev både picknick och piovotsvängar på brädorna.

En SUPer dag helt enkelt.

LÄS MER
Okategoriserade

Uppdaterat schema 2-17/11

Vi har modifierat vårt träningsschema, då FHM har uppdaterat riktlinjerna för covid-19 och Skåne.

Se bifogad länk:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/oktober/beslut-om-skarpta-allmanna-rad-i-skane-lan/

Schemat gäller mellan den 2/11-17/11. Det kan eventuellt förlängas.

Måndagar kl. 19.15-20.15 (utomhus) Complete Movement®.

Tisdagar kl. 17.45-18.45 (digitalt via zoom) Vinyasa Yoga.

Onsdagar kl. 19.15-20.15 (digitalt via zoom) Soma Move®.

Torsdagar kl. 19.15-20.15 (utomhus) Complete Movement®.

Fredagar kl. 06.30-07.30 (digital via zoom) Vinyasa Yoga

Söndagar kl. 10-00-11.00 (utomhus) Complete Movement®.

Mama Move (för dig som nyligen varit gravid) kommer också ges digital via zoom på onsdagarna och torsdagarna.

LÄS MER
Nyheter

14 dagar till start- hänger du med? Mitt val! Mina 30 minuter!

Hösten närmar sig, vädret slår om och det kan upplevas utmanade att vara fysiskt aktiv. Så vi hjälps åt! Låt oss inspireras av varandra! Mellan den 1/11-30/11 sprider vi och delar med oss av så mycket rörelseglädje vi kan.

Fysisk aktivitet minskar risken för:

  • förtida död, oavsett orsak.
  • hjärtkärlsjukdom, t.ex. högt blodtryck, kärlkramp, hjärtinfarkt, stroke.
  • metabola sjukdomar, t.ex. typ 2 diabetes, fetma, metabola syndromet.
  • cancer, t.ex. tjocktarms- och bröstcancer.
  • fall och benbrott, t.ex. höftfraktur.
  • psykisk ohälsa, t.ex. demens, depression.

Ta en ögonblicksbild från när du är fysiskt aktiv. Märk bilden med @mittval #mittval #mina30minuter. Har du inget konto på Instagram går det lika bra att skicka bilden till UpsideDown. Instagram kontot ”mittval” kommer att fyllas med bilder, i syfte att inspirera varandra. Hur många timmar rörelseglädje kan vi tillsammans uppleva under november månad?

LÄS MER
Okategoriserade

Att förena teori och praktik!

Denna veckan har jag förmånen att få träffa Emilia, UpsideDowns nya tränare. Vi går igenom de olika utbildningsdelarna i Complete Movement®. Många av de teoretiska delarna är gjorda, nu förenar vi teori med praktik. Emilia kommer ha egna klasser from vecka 45. Keep up the good work Emilia!

LÄS MER